loading...
سلام محتوا
علیرضا نیاکی بازدید : 25 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

شاید تصور کنید تولید محتوای سئو شده، و رتبه گرفتن در صفحه نتایج گوگل و افزایش بازدید سایت در دنیای پررقابت اینترنت کار پیچیده‌ای باشد اما این تصویری کاملا غلط است!

بسیار ساده است! کافیست در این مسیر، گوگل را مانند داور سرآشپزی در نظر بگیریم که به سایت شما و دیگر وب سایتها مانند شرکت کنندگان در یک مسابقه آشپزی امتیاز خواهد داد. در این مسابقه، شرکت کنندگان ممتاز به ترتیب بر اساس بررسی و امتیاز داده شده این داور به کیفیت و طعم غذایهایشان که همان تولید محتوا است، مشخص میشوند. واضح است که برای امتیاز گرفتن از این داور سختگیر و تیزبین، تولید محتوایی که به مزاج گوگل خوش بیاید می تواند شما را به هدفتان برساند.


انواع تولید محتوا برای وب سایتها

تولید محتوای متنی (تالیفی، رپرتاژ، ترجمه و....)

تولید محتوای متنی به معنی قرار دادن لغات در کنار هم و ساختن جملات برای انتقال یک موضوع به صورت نوشته محور است.

تولید محتوای ویدئویی

می‌توان با ساختن ویدیو ( آموزشی، مصاحبه‌ای و ...) خیلی سریع‌تر منظور خود را به مخاطب رساند و نکته خوب اینو نوع محتوا این است که مخاطب محتوای ویدیویی را بیشتر می‌پسندد.

تولید محتوای گرافیکی

یکی دیگر از انواع تولید محتوا، تولید محتوای گرافیکی شامل: تصویر، اینفوگرافیک، ایلاستریشن و ... است که مخاطب‌های خاص و همیشگی خود را دارد.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

با پیشرفت روز افزون فضای مجازی و افزایش رقابت در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.محتوای شبکه‌های اجتماعی می تواند با توجه به مخاطب هدف به صورت هر یک از تولید محتواهای ذکر شده در موارد قبل باشد.

گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟

برای اینکه گوگل را خوشحال کنیم باید محتوایی تولید کنیم که از همه اصول و چارچوب کلی برخوردار باشد. در واقع گوگل پسند باشد.

تولید محتوایی که خلاقانه باشد: اگر مخاطب خود را در همان پاراگراف اول یا حتی همان جملات اول جذب نکنید خواننده مطالعه را متوقف می کند، حتی اگر پاراگراف های بعدی محتوای شما عالی باشد. این کار را با راهکار های مختلفی می توان انجام داد: تولید محتوا را با یک داستان یا یک لطیفه شروع کنید، خرق عادت کنید، با مخاطب همدردی کنید یا یک حقیقت یا قانون جذاب مثال بزنید. آنوقت دست دلبازی گوگل را در اهدای رتبه خواهید دید.

تولید محتوایی که پربار باشد: وقتی تولید محتوای برای سایت را انجام می دهید باید بدانید که هدف اول شما نمی بایست صرفا دریافت کلیک بالا باشد، بلکه وب سایت شما میباست غنی از مطالب، ویدئوها، عکسها و هر آنچه که به منظور استراتژی تولید محتوا به کار میگیرد باشد. این مسئله مانند خرید از یک مغازه است. در واقع سایت شما فرقی با مغازه ندارد و کاربر نیز بی شباهت به مشتری نیست. همان اندازه که یک مشتری با ورود به مغازه ای که به جای اجناس مورد نیاز، سراسر از بنر یا اسم و تصاویری از مغازه پر شده است بی میل میشود، یک سایت با تکرار مداوم کلمات کلیدی و یا مطالب کپی شده ، کم حجم و تکراری می تواند مشتری را ناراضی کند و گوگل به هیچ وجه به نارضایتی کاربر علاقه ای ندارد.

تولید محتوایی که کاربردی باشد: اینکه محتوا چگونه مشکل مخاطب را برطرف می کند این ها به مخاطب دلیلی برای ادامه مطالعه می دهد  و او را درگیر می کند تا برای حل مشکل و مسئله خود محتوای شما را تا انتها مطالعه کند در واقع محتوایی کاربردی است که طبق خواسته مخاطب و برای رفع نیاز آن تولید شده باشد. مشتری وقتی وارد شیرینی فروشی میشود اگر به جای انواع مختلف شیرینی، سبد و جعبه های میوه ببیند از همان راهی که امده برگشت کرده و هیچگاه دوباره باز نمیگردد. وقتی کاربری به سایت آنلاین فروش لوازم کامپیوتری وارد میشود توقع مطالب آموزشی، اخبار و یا خرید دارد، بنابراین حجمی از بنرهای تبلیغاتی شرکتهای دیگر و یا مطالب بی ربط و لینکهای بدون محتوا یا دروغین تنها شما را بعد مدتی از سمت گوگل باهوش متضرر و جریمه خواهد کرد و از دور مسابقه خارج میشوید.

تولید محتوایی که استاندارد باشد: کوتاه بودن محتوا یا مطالب، استفاده از تصاویر، لینک گذاری در متن، فونت و رنگهای مختلف و جذاب همگی از استاندارد یک محتوای خوب به شمار می رود. گاهی برخی از محتواهای سایت آنچنان کاربر را با موضاعات سنگین و یا بی نظم بمباران می کنند که مخاطب بر اثر سردرگمی، مطالعه متن را نیمه کاره رها می کند. راه حل این است که مطالب را سازماندهی و شکیل کنید تا خواننده احساس وحشت نکند. سازمان دهی می تواند در اشکال مختلفی انجام شود: پاراگراف بندی، ارائه لیست، موضوع بندی و هر چیز دیگری که فکر می کنید مناسب است. برای کامل کردن این قدم تنها کار دیگری که باید انجام دهید این است که یک طرح کلی داشته باشید. اینگونه پیش از آنکه دست به قلم شوید می دانید که می خواهید روی کدام  نکات تاکید بیشتری کنید و بهترین راه برای نوشتن درباره ی آن مطلب چیست.

تولید محتوایی که گوگل پسند باشد: محتوای گوگل پسند یا سئو شده در واقع محتوایی است که برای موتوهای جستجو( مانند گوگل و ...) بهینه شده باشد.این نوع محتواها باعث بیشتر نشان داده شدن محتوای ما درصفحات جستجوی گوگل می‌شود پس اگر قصد نوشتن محتوای برای سایت خود دارید یا میخواهید شخصی برای شما محتوا بنویسید بهتر است از محتوای گوگل پسند استفاده کنید.در ادامه درباره معنای سئو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی برای موتور جستجو یا  Search Engine Optimization است. سئو شامل کارهای مختلفی است که باعث می‌شود موتورهای جستجو سایت شما را راحت‌تر پیدا کنند و در صورت مفید و مناسب بودن برای کاربر در صفحه اول سرچ گوگل قرار گیرند و کاربران بیشتری بتوانند از آن بهره ببرند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد.

 چه کسی میتواند از نظر گوکل یک تولید کننده محتوای خوب باشد؟

حقیقت جالب در مورد اینکه چه کسی میتواند یک تولید کننده محتوای خوب باشد، باید گفت این مسئله ذاتی و شخصی است. فردی برای این کار مناسب می باشد که اهل کتاب، فیلم و موسیقی و حتی زبان‌های دیگر  است، زیرا یک تولید کننده محتوا بیشتر از هرچیزی باید یک راوی باشد، یعنی کسی که بتواند روایت یک ماجرا یا رویداد را تعریف کند.

پس اگر میخوایید محتوای سایتتان را تهیه کنید و یا شخصی را به عنوان کارشناس محتوا استخدام کنید توجه ویژه نمایید که آن فرد تا چه اندازه در نوشتن مهارت دارد. فراموش نکنید رمز موفقیت در کار تولید محتوای (بویژه تولید محتوای متنی سئو شده) قدرت همراه ساختن مخاطب با خودتان است. پس اگر دنبال این کار هستید خوب ببینید. خوب بخوانید و بر قدرت توصیف خودتان تمرکز کنید. اگر نویسنده ای هم بیابید که علاقمند به سئو و یادگیری بوده و شوخ طبع و باحوصله باشد بهترین گزینه برای شماست.

توجه داشته باشید که موفقیت در کسب رتبه گوگل، مسیر مسابقه دوی سرعت نیست که بلافاصله بخواهید به خط پایان برسید، بلکه باید آنرا مانند دو استقامت در نظر بگیرید که پیروزی و رسیدن به خط پایان نیاز به حفظ و تداوم قدرت در طی مسیر و مراقبت برای جلوگیری از افول دارد.پس فقط روی هدف خود تمرکز کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 138
  • بازدید کلی : 444